Η αεροβική άσκηση παρέχει τεκμηριωμένα αντικαταθλιπτικά και αγχολυτικά οφέλη και προστατεύει από τις επώδυνες συνέπειες του καθημερινού στρες στην υγεία. Αναλυτικότερα, τα πλεονεκτήματά της είναι τα εξής: * Ακόμη και 10 λεπτά άσκησης οδηγούν σε βελτίωση της ψυχικής διάθεσης και σε μείωση του αισθήματος κόπωσης. * Μελέτη του περιοδικού «Preventive Medicine» αναφέρει ότι τα άτομα που ασκούνται τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα έχουν χαμηλότερη κατάθλιψη, θυμό, δυσπιστία και στρες απ’ όσους ασκούνται λιγότερο συχνά ή καθόλου. Αντιλαμβάνονται επίσης συνολικά την υγεία τους με έναν θετικότερο τρόπο, ενώ νιώθουν μεγαλύτερη αίσθηση συνοχής και κοινωνικής ολοκλήρωσης. * Στα υπέρβαρα άτομα που ακολουθούν προγράμματα απώλειας βάρους η προσθήκη συστηματικής σωματικής άσκησης μειώνει την ψυχολογική δυσφορία που συνδέεται με τις προσπάθειες μείωσης τροφής και οδηγεί τόσο σε χαμηλότερη αίσθηση πείνας όσο και σε υψηλότερο έλεγχο απέναντι στο φαγητό. * Στα παιδιά, η συχνή, ακόμη και μικρής διάρκειας, φυσική άσκηση έχει ιδιαίτερα ψυχολογικά οφέλη συμβάλλοντας στη βελτίωση της διάθεσης και στη μείωση της ψυχικής δυσφορίας. * Στους ηλικιωμένους και ιδιαίτερα στις γυναίκες η ήπια συστηματική άσκηση οδηγεί σε ενίσχυση της αίσθησης ευφορίας και στη βελτίωση της γενικότερης κατάστασης υγείας τους, μειώνοντας τον καρδιαγγειακό κίνδυνο. * Η άσκηση συμβάλλει στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας του οργανισμού απέναντι στο στρες. * Η φυσική άσκηση μειώνει τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων στους ασθενείς που πάσχουν από μείζον καταθλιπτικό επεισόδιο. Ας μην ξεχνάμε ότι η κατάθλιψη κάνει τον ασθενή να μην έχει τη βούληση να προσπαθήσει να τα βγάλει πέρα στην καθημερινότητά του και να νιώσει χαρά μέσα από τη ζωή του. Η προσπάθεια όμως να αντισταθεί στην καταθλιπτική ροπή του ωφελεί σημαντικά και οδηγεί σχεδόν πάντα στο σπάσιμο του φαύλου κύκλου της κατάθλιψης. Εδώ, η «δέσμευση» με ένα καθημερινό πρόγραμμα σωματικής άσκησης μπορεί να είναι σωτήρια κινητήριος δύναμη.